2011. május 24., kedd

A mai gyerekek cukorból vannak?

Szépen sütött ma a napocska, régóta terveztem egy margitszigeti sétát. aminek ma jött el az ideje. Reggel összepakoltam a csajokat (játék, uzsi, pelus, víz, tejcsi...) és elindultunk. Csini egyforma ruciban megérkeztünk Margit Island-ra, letelepedtünk a fűben, lekaptam a rucikat (meztelenül is egyformák) bekentem őket naptejjel, labdák elő, mehettek. Eközben letelepedett mellénk fiatal elsőgyerekes pár, a 15 hós kislány a kocsiban alszik, anyuci-apuci tollasozik, már amennyire Luca hagyta őket. Ugyanez igaz a kislány, Bíborka alvására is. Ébredés után amíg Luca vitte neki sorban a virágokat, anyuka feladta a cipőt Bibike zoknis lábára, melyen kívűl még viselt egy térd alá érő nacit és egy pólót, késöbb fedeztem fel alatta a bodyt. Eközben ikerbabócák már pelus nélkül flangálnak. A leterített óriástörölközőre nem a lepisilés végett nem engedte a babákat, hanem mert koszos lesz (kérdem én: nincs mosógéped? az alja úgy is koszos lesz. Ha meg a ruhádat félted cica, akkor ne olyanba gyere ki amibe nem mersz leülni és még a bugyid is kilátszik belőle.) A csajok mostanában mindenkivel puszilkodnak, már Vica is tud cuppanósat adni és puszit is dobálnak, olyan édesek, így hát az első az volt, hogy Luca üdvözölni akarta a babát, (amúgy is imádja a babákat) de anyuci nem engedte. Szegény Luca "visszapattant" az üvegbúráról amiben a kicsi lányt nevelik.Ha kérdezte volna valaki, elmesélem, hogy a lányok 6-7 hónaposan a porszívót nyalogatták, és ropog a homok a foguk alatt a játszótéren, és négykézláb felmásznak a koszos lépcsőn a lépcsőházban, és nem betegek ellenben ügyesedik a kezük, Vica egyre nagyobb távokat sétál egyedül, Luca lépcsőn közlekedik fel-le a korlátba kapaszkodva és így 12 kilóval kevesebbet kell cipelnem, ráadásul boldog, hogy önálló lehet. Boldogan szaladgálnak meztelenül a szigeten, homokkal a pelenkájukban, szájukban, fülükben... Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nekem is első gyerek(ek), mégsem tartom ő(ke)t burában. Lehet, hogy bennem van a hiba, de amikor a gyerekorvos megkérdezi, hogy maguk mit keresnek itt a betegrendelésen, akkor elégedett vagyok az elveimmel. Mindezen apróságokat leszámítva kellemes napot töltöttünk együtt a lányokkal, labdáztunk és babakocsit tologattunk, reggel Vicus bilibe pisilt (levettem a pelust, egyből ráült, bár amikor le akart szállni, kiborította, de legalább tudja mire való), Apa kész ebéddel (lecsó tarhonyával) és tiszta lakással várt minket, este pedig még szomszédoltunk kicsit, ehhez kapcsolódik a nap mondása, amihez tudni kell, hogy a jegygyűrűmet a nyakláncomon hordom. Kornélka, a szomszédfiú, aki megígérte Vicának, hogy elviszi moziba, megkérdezte, hogy miért van ott, mondtam neki, azért mert az ujjamról leesik. Mire ő: -Nagy neked? Nem baj, majd belenősz!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails